γράφτηκε
στον Τοίχο
14.9.17
-
0
Comments
Το γλέντι που έστησε η Γερμανία με “καλλιτέχνες” κάτω από την ταμπέλα “documenta 14” στην Αθήνα αρχίζει να παίρνει μια προβοκατόρικη τροχιά όσον αφορά στα οικονομικά της εν λόγω εταιρίας και στο τέλος θα φταίει...η Ελλάδα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της "Hessisch Niedersächsische Allgemeine" ("HNA"), η “documenta 14” εμφανίζει έλλειμμα 7 εκατομμυρίων ευρώ και βέβαια η γερμανική εφημερίδα τονίζει ότι το σόου που στήθηκε για τον “εκπολιτισμό” των Ελλήνων με όχημα τον δήθεν αντιναζισμό θα κοστίσει αλμυρά στους Γερμανούς φορολογούμενους.
Στο στόχαστρο μπαίνει και ο Adam Szymczyk και το μεγαλόπνοο όραμά του για την διπλή έκθεση στην Αθήνα και στο Κάσελ και την κακοδιαχείρηση των οικονομικών. Του εμπιστεύθηκαν 37 εκατομμύρια ευρώ και έβαλε μέσα την εταιρία 7 εκατομμύρια τουλάχιστον.
Στις 28 Αυγούστου πραγματοποιήθηκε ειδική σύσκεψη του εποπτικού συμβουλίου της documenta στο Wiesbaden εφόσον ούτε οι μισθοί μέχρι το τέλος του χρόνου δεν θα μπορούσαν να πληρωθούν. Έτσι, το κρατίδιο της Έσσης και η πόλη Κασέλ, ως συνιδιοκτήτες της documenta μπήκαν εγγυητές με 3,5 εκατομμύρια έκαστος για να αποφευχθεί η χρεοκοπία.
Αυτό που ενδιαφέρει την πλευρά της Ελλάδας δεν είναι πόσα λεφτά χάθηκαν με την ναζιστική-αντιναζιστική προπαγάνδα στην υπό νέα κατοχή Αθήνα με διαχειριστή τον Adam Szymczyk, αλλά ότι σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας η Αθήνα καταβρόχθισε πολλά γερμανικά λεφτά για γελοιότητες.
Φταίει λοιπόν η Ελλάδα που έχει υψηλές θερμοκρασίες το καλοκαίρι κι έτσι κανείς δεν πίστευε από την επιτροπή ότι ο λογαριασμός ηλεκτρικού ρεύματος στην Αθήνα θα ήταν παράλογα υψηλός, επειδή οι χώροι έκθεσης έπρεπε να ψύχονται διαρκώς στους 23 βαθμούς εφόσον η εξωτερική θερμοκρασία ήταν 40.
Επίσης η Ελλάδα φταίει που η “documenta 14” ήθελε να μεταφέρει έργα τέχνης από την Αθήνα στην έκθεση στο Κάσελ όπως η σκηνή μαρμάρου, η οποία βρίσκεται τώρα στον αμπελώνα της πόλης και ο αριθμός εξόδων για την μεταφορά της σκηνής στοίχισε εξαψήφιο αριθμό!
Σύμφωνα λοιπόν με την λογική της επιτροπής αλλά και την εν λόγω εφημερίδας το εγχείρημα να γίνει πρώτη φορά η έκθεση στο Κάσελ και σε μία άλλη πόλη (εντελώς "τυχαία" επιλέχθηκε η Αθήνα) ήταν καταδικασμένο οικονομικά από την αρχή. Τα 37 εκατομμύρια προϋπολογισμού ήταν αρκετά να γίνει η έκθεση στον τόπο της, στο Κασέλ. Η Αθήνα “έβαλε μέσα” την documenta! Αυτή την στιγμή η έκθεση συνεχίζεται αποκλειστικά μετά την εγγύηση των 7 εκατομμυρίων ευρώ που έβαλαν από τα λεφτά Γερμανών φορολογούμενων τόσο το Κασέλ όσο η Έσση. Συνεχίζεται διότι οι πιστωτές συμφώνησαν για αναβολή των χρεών για τις υποχρεώσεις της documenta απέναντί τους.
Βέβαια από τον χορό της στήριξης μέσω χορηγιών δεν θα μπορούσαν να λείψουν βιομηχανίες όπως η Volkswagen αλλά και μία γνωστή για την περίεργη στήριξη στην Ελλάδα, τράπεζα: Η Sparkasse. Η τελευταία μέσω του ιδρύματός της, Sparkassen Finanzstiftung, δίνει χρήμα να μην πτωχεύσει η documenta. Η ίδια βέβαια κόπτεται παράλληλα για την ανάπτυξη της Ελλάδας αφού τον Μάιο του 2017 (και αφού τα πορτρέτα του Χίτλερ κρέμονταν ως αντιναζιστική τέχνη στην Αθήνα από την documenta 14) έκλεινε πολιτική συμφωνία για την ανάπτυξη της Sparkasse στην Πελοπόννησο και την Ελλάδα “για να δώσει ώθηση στην πραγματική οικονομία της Πελοποννήσου, τόσο στο επίπεδο της στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων με ρευστότητα, όσο και στο επίπεδο της υλοποίησης αδειοδοτημένων επενδύσεων εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ”.
Μέσα στον καταιγισμό ειρωνείας με το ποιος χρωστάει σε ποιον τελικά σε αυτή την σχέση Γερμανίας-Ελλάδας έρχεται να συμπληρωθεί και το ότι το κρατίδιο τη Έσσης που βάζει 3,5 εκατομμύρια ευρώ για να σώσει την documenta από το χρέος -λόγω της έκθεσης που έγινε στους απολίτιστους Έλληνες- μαζί με τον δήμο Φρανκφούρτης έχουν το 51% της Fraport και κερδίζουν εις βάρος τόσο του ελληνικού δημοσίου όσο και των Ελλήνων φορολογούμενων.
Και εκείνος ο Πολωνός καλλιτεχνικός διευθυντής, που σύμφωνα με την επιτροπή της documenta και την εφημερίδα “HNA” ήταν ο απόλυτος υπεύθυνος, τι θα γίνει; Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα φρόντισε για το μέλλον του και αγόρασε σπίτι στην Ύδρα. Η “ΗΝΑ” έχει πληροφορίες ότι πιθανόν προορίζεται να γίνει διευθυντής του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ).
Για το πανηγύρι της έκθεσης “documenta 14” που εξευτέλισε μέσω προκλητικότατων και άτεχνων έργων και δρώμενων τα ιστορικά σημεία της Αθήνας του αντιναζιστικού και αντιδικτατορικού αγώνα έβαλαν το πετραδάκι τους και καλλιτέχνες ελληνικής υπηκοότητας που ανερυθρίαστα συνέδεσαν τον ναζισμό με τον αντιναζισμό και βρήκαν ευκαιρία να γίνουν τα φερέφωνα για την νέα Κατοχή που περνά η χώρα. Αξέχαστα θα μείνουν όσα είπε η εικαστικός Christina Dimitriadis, που συμμετείχε στη έκθεση, στη γερμανική εφημερίδα taz:
"Μετά την documenta, ελπίζω ότι θα παραμείνουμε σε διάλογο με τον κόσμο. Δημιουργείται μια νέα δυναμική. Ξαφνικά πολλοί άνθρωποι από τη διεθνή καλλιτεχνική σκηνή θέλουν να μετακομίσουν στην Ελλάδα. Ιστορικοί τέχνης, καλλιτέχνες, επιμελητές, κριτικοί. Πολλοί Έλληνες πωλούν τα σπίτια τους, πολλοί Τούρκοι, Βούλγαροι, Ρώσοι τα αγοράζουν. Αυτό είναι μεγάλη έκπληξη για μένα. Αγαπώ την πολυπολιτισμικότητα.
Ο Adam Szymczyk πιθανώς αγόρασε ένα σπίτι στην Ελλάδα, προφανώς θέλει να μάθει περισσότερα από την Αθήνα ...
Η μάθηση είναι μια δια βίου διαδικασία, έτσι δεν είναι; Η θέση του σπιτιού του στο νησί της Ύδρας, ανάμεσα στους κυρίους της διεθνούς και της ελληνικής τέχνης, είναι μια έξυπνη κίνηση. Η ζωή στην Ελλάδα είναι πολύχρωμη και ποικίλη. Το τοπίο και το κλίμα της είναι μια λιχουδιά”.
Λιχουδιά για τους στρατιώτες της “Μεραρχίας documenta” η σιωπή των αυτόχειρων, η κραυγή των ανέργων, η απελπισία των ξεσπιτωμένων λόγω κατασχέσεων Ελλήνων. Λιχουδιά...
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου